رپرتاژ و سئو

سئو ، بحث داغ این روزهای دنیای وب می باشد ؛ حالا که ردپای اینترنت و فضای مجازی در بخش بخش زندگی انسان امروزه دیده می شود ، طبیعی است که هر جا بروید با سئو و مشتقاتش برخورد کنید . احتمالا هنوز زیر و بم سئو را به طور کامل کشف نکرده اید که باید وارد عرصه جدیدی شویم به نام “سئوی خارجی”

نگران نباشید !

 این مفهوم و کارکردش چندان دشوار نیست . به طور مختصر و مفید تمام اقداماتی که برای بهبود سئوی سایت از خارج از حیطه سایت صورت میگیرد را سئوی خارجی میگوییم که به زبان غیرتخصصی همان معیار سنجش “میزان محبوبیت” یک وبسایت است . سر و کار سئوی خارجی بیشتر با میزان محبوبیت و اعتماد مخاطب به سایت شما می باشد . در واقع با دنیای بی سر و ته کدها و قواعد سئو طرف نیستید ، همینکه بتوانید دریچه نگاه مخاطبن را به وبسایت خود بهبود دهید و در عین حال این حرکت را از خارج سایت استارت بزنید در سئوی خارجی موفق بوده اید .

تعریف سئوی خارجی: حالا که تا حدودی با نحوه عملکرد این تکنیک آشنا شده اید در یک کلام هر فعالیتی که پیرامون لینک سازی پیاده شود، سئوی خارجی است .

احتمالا با شنیدن نام لینک سازی سرنخ دستتان آمده و متوجه شده اید که پای رپورتاژ آگهی نیز درمیان خواهد بود چراکه محوریت رپورتاژ آگهی نیز بر اساس لینک سازی استاندارد بنا شده است .

آرزوی دیرینه تمام صاحبان کسب و کارهای مجازی این است که جزو نتایج اول جست و جوی گوگل قرار بگیرند . آنها خوب میدانند پیشرفت آنها به میزان ۹۵ درصد در گرو نمایش در صفحه اول لیست جست و جوی است . به زبان خودمانی ۹۵ درصد کاربران اینترنت انتخاب خود را از نتایج ظاهر شده در صفحه اول لیست جست و جو انتخاب میکنند.

شاید جزو افرادی باشید که سال هاست خاک کف بازار وب را خورده اید و سئوی داخلی غافل نبوده اید ولی دستیابی یه یکی از جایگاه های صفحه اول برایتان تبدیل به خواب و خیال شده است . اما این را بدانید اگر سر و سری با بک لینک و رپورتاژ آگهی نداشته اید ، از اول از صحنه رقابت خارج بوده اید و هیچ امیدی به پیشرفتتان نبوده است .

ادعا میکنیم رپورتاژ آگهی بهترین روش لینک سازی و سئوی خارجی است . چرا ؟
پاسخ به چرایی این مقوله وابسته به جواب سوال زیر می باشد :

چرا در این بازار پرهیاهوی دنیای وب ، سئوی خارجی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است ؟

هنوز که هنوز است ، گوگل نم پس نداده و عملکرد الگوریتم های رتبه بندی خود را فاش نکرده اما متخصصان سئو در سطح دنیا زرنگ تر از این حرف ها هستند که ساز و کار این موتورهای محافظه کار را با آزمون و خطا کشف نکنند .
طبق کشفیات گروه تجسسی سئو ، میزان تاثیر مثبت لینک سازی بر سئوی سایت بیش از ۵۰ درصد است . با یک حساب سرانگشتی اگر میانه ای با سئوی خارجی نداشته باشید ، یک هیچ از رقیبی که با رپورتاژ آگهی لینک سازی میکند عقبید .

مطمئن باشید یکی از فاکتورهای رده بندی گوگل شبکه سازی های حاصل از لینک سازی می باشد که دست بر قضا ، امروزه به شکل عجیب و غریبی به مذاق گوگل خوش آمده است .

دقیقا نظر گوگل به لینک سازی ها چیست ؟ کدام لینک سازی ها محبوب گوگل واقع می شود ؟

به صرف داشتن لینک ، نظر مثبت گوگل را به خود جلب نخواهید کرد . این موتور جست و جوی سخت گیر حتی برای ارزش گذاری لینک ها نیز ساز و کار اصولی ای را در نظر گرفته است که برخی از قواعد حاکم بر آن به شرح زیر است :

  1. میزان محبوبیت و فایده لینک ساخته شده از نگاه مخاطب
  2. ارتباط موضوعی سایت پذیرنده لینک با محتوای لینک
  3. تازگی و به روز بودن لینک
  4. متنی که وظیفه خطیر لینک دهی را بر دوش گرفته است
  5. قدرت و اعتبار دامنه و صفحه سایت
  6. اسپم نبودن سایت لینک دهنده

 

هرچند سئوی داخلی بدون اجرای تکنیک های سئوی خارجی و در مقابل ، سئوی خارجی بدون اجرای تکنیک های سئوی داخلی تاثیرگذار نخواهند بود اما باید قبول کنیم سهم ۸۰درصدی سئوی خارجی اجتناب ناپذیر است .
اگر بدانید سئوی خارجی که با ابزار قدرتمندی مثل رپورتاژ اگهی پیاده می شود حتی روی Page Authority , Domain Authority , Trust  Page Rank , Site Value تاثیر مثبت میگذارد برای اجرای آن روی سایت خود تعلل نخواهید کرد .

برای خرید رپورتاژ آگهی لیست خوبی از بهترین سایتهای ایرانی در سایت لینکدون معرفی شده است. توصیه میکنیم لیست سایتها . قیمت های مناسب آنها را برای یک رپورتاژ آگهی دائمی مطالعه کنید:

خرید رپورتاژ آگهی از سایتهای ایرانی

 

سئو

با این حال ، چطور رپورتاژ آگهی بنویسیم ؟

هرچند نوشتن رپورتاژ آگهی با تمام تجربیات نگارشی شما تفاوت دارد اما آنقدر سخت و پیچیده نیست که از پس آن برنیایید. کافیست جذابیت و محتوای مفید را سرلوحه فعالیتتان کنید تا ببینید بدون زحمت بیش از نیمی از مسیر را با حداکثر سرعت رفته اید .
قبل از اینکه انگشتتان به کیبورد برخورد نماید به دنبال راه و روشی باشید که خواننده را در کمترین زمان ممکن عاشق محتوا و نوع نگارش خود نمایید. وقتی میگوییم عاشق ، یعنی میزان رضایت مخاطب به قدری باشد که راه فراری از نوشته شما نداشته باشد .

اگر متن رپورتاژ آگهی شما کوهی از کلمات بی محتوا نباشد ، بی برو برگرد در ساده ترین حالت به سه دستاورد زیر خواهید رسید :

  1. افزایش ترافیک ارگانیک سایت
  2. افزایش فروش با مشتریانی وفادار
  3. بهبود SEO سئوی سایت به صورت قطعی

مهمترین روشهای نوشتن یک لید خوب

  1. لطفا به قانون “اختصار” در نگارش لید پایبند بمانید ؛ از جانب خود نسخه های جدید نپیچید و لید را طولانی نکنید .
  2. ترفند مبهم نویسی اصلا برای لید مناسب نیست . در واقع مبهم نویسی زیربنای لید رپورتاژ آگهی را زیر سوال می برد .
  3. تمرکز نگارشی خود را بر روی ارتقای ارزش خبری رپورتاژ آگهی قرار دهید. هرچه ارزش خبری بالاتر ، تمایل خواننده برای ادامه مطالعه بیشتر می شود .
  4. استفاده از نقل قول در لید ممنوع ؛ بهتر است در لید از نقل قول مستقیم چشم پوشی کنید
  5. همیشه به یاد داشته باشید که از خلاقیت ، فیدبک مثبتی دریافت میکنید . خلاقیت را چاشنی کارتان کنید .
  6. اگر قولی در لید به خواننده می‌دهید در ادامه رپورتاژ به آن عمل کنید.
  7. لید آگهی را طوفانی شروع کنید و طوفانی به پایان برسانید. سعی کنید برای شروع و پایان لید انقلابی به پیش بروید . یعنی جذابیت را چنان چاشنی آن نمایید که حرکت خواننده در قیف مثل آب خوردن باشد .

 

به زبان ساده ، باید دنبال راه چاره ای باشید که خواننده را عاشق کنید ، عاشق محتوا و نگارش خود ! در غیر این صورت تا دلتان بخواهد در سطح وب مطالب طول و دراز و غیر مفید ریخته است . اگر میخواهید یک قدم جلوتر از بقیه باشید روی تولید محتوای جذاب و مفید حساب ویژه باز کنید .

توصیه میکنیم حتما مقاله زیر را که در زمینه نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای و کارآمد است را  مطالعه کنید:

آموزش نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و موثر

 

ریپرتاژ

اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی داشته باشیم ، به کدام سایت ها مراجعه کنیم ؟

اگر از رپورتاژ آگهی در سئوی خارجی ، به عنوان دوپینگ سئو یاد کنیم ، بیراه نرفته ایم. اگر فکر میکنید سایت شما به اندازه کافی موفق هست و نیاز به بک لینکی به سبک رپورتاژ آگهی ندارد بهتر است بدانید سخت در اشتباهید و دستی دستی کمر به نابودی کسب و کار مجازی خود بسته اید .
هیچ سایتی وجود ندارد که ما بتوانیم با اطمینان اعلام کنیم این سایت از خرید رپورتاژ معاف است. این قاعده چنان جامع می باشد که حتی صدرنشین های لیست نتایج جست و جو را نیز شامل می شود .
پس برای خرید رپورتاژ دل دل نکنید . حالا میرسیم به اصل ماجرا که

از کجا رپورتاژ بخریم ؟

اگر عزمتان را جزم کرده اید و میخواهید رپورتاژ بخرید باید یکسری نکات را بدانید تا حداکثر سود ممکن را از آن خود کنید .

روی رتبه الکسا خیلی حساب باز نکنید .تجربه ثابت کرده است رتبه الکسا (حداقل در کشور ما) معیار قابل اعتمادی نیست تا جایی که برخی از سایت ها کم ارزش با خرید بازدید آمار الکسا برای خود دم و دستگاهی به راه انداخته اند و خود را به جای یک وبسایت قدرتمند جا زده اند .

آتوریتی رپورتاژ های منتشر شده قبلی را بررسی کنید. سرنخ مفید و قابل اعتمادی خواهد بود .

قبل از خرید رپورتاژ آگهی ، Daily Time on Site سایت مورد هدف را بررسی کنید . هرچه میزان این معیار بالاتر باشد ، شانس موفقیت شما بالاتر خواهد بود .

میزان لینک های خروجی سایت, میزان لینک های وروردی سایت, حضور در شبکه های اجتماعی, تعداد مقالات منتشر شده , زمان باقی مانده مقاله در صفحه اصلی , و غیره میتوانند راهنمای مسیر “خرید رپورتاژ آگهی” باشند .

انتخاب سایت 

در حال حاضر رپروتاژ آگهی به خاطر دائمی بودنش ، یک سر و گردن از رقیب سرسخت خود یعنی بک لینک جلو افتاده است . فکرش را بکنید ، مقاله شما برای همیشه در سایت مقصد باقی میماند بدون آنکه ریالی برای تمدید آن هزینه کنید . هرچقدر خرید بک لینک برای شما سود آوری داشته باشد(که در این هم شک زیادی ست) حذب بک لینک از سایت میهمان به دفعات برای سایت شما مضر است. با اینحال مزیت رپورتاژ آگهی باعث نمیشود شما در هر سایتی سفارش رپورتاژ اگهی بدهید. شاید در تعداد و دفعات کم برای سایت شما تاثیر منفی زیادی نداشته باشد اما در صورت تکرار رویه اشتباه در خرید رپورتاژ آگهی ممکن است اثرات جبران ناپذیری به سایت خود وارد کنید !!

اول اینکه خیلی روی رتبه الکسا حساب ویژه باز نکنید. امروزه رتبه الکسا حداقل در کشور ما به مراتب دچار نقصان است. بسیاری از سایتهای خوب از الکسا جامانده اند و بسیاری از سایتهای کم ارزش با خرید بازدید آمار الکسا را به نفع خود جابجا کرده اند. برای مثال دامنه های .ir یا دامنه های ملی بدلیل عدم امکان خرید سرتیفیکیت از سایت الکسا (تحریم توسط الکسا) شمار زیادی از بازدید کننده های خود را در الکسا محسوب نکرده اند.

هنوز درمورد انتخاب سایت برای خرید رپورتاژ آگهی مردد هستید؟ مقاله زیر کمک خوبی برای شما خواهد بود. حتما بخوانید:

انتخاب سایت برای خرید رپورتاژ آگهی

امیدواریم این مقاله در زمینه بهترین روش های سئوی خارجی سایت ، مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. سئوی خارجی شهرت سایت شما و برند شما را در اینترنت به نمایش میگذارد. با این تکنیک گوگل را مجاب به احترام به سایت خود میکنید. لطفا نظرات خود را در اینباره با ما در میان بگذارید.